Ana sayfa İstanbul Haftasonunda Bol Yürüyüşlü bir Gezi Rotası (Taksim-Karaköy-Üsküdar)

Haftasonunda Bol Yürüyüşlü bir Gezi Rotası (Taksim-Karaköy-Üsküdar)

1044

Beni yakından tanıyanlar son yıllarda bu yürüme olayına ne kadar takıntılı olduğumu bilir. Bu yüzden cep telefonumda her gün attığın adımları Noom Walk adlı bir uygulama ile ölçüyorum. Günde 10 bin adımın altıda kaldığım günler pek de rahat uyuduğum zamanlar olmuyor. Tabi bu yürüme olayını biraz keyifli bir hale getirmek gerekiyor ki, sürdürülebilir olsun. Bu açıdan benim çok sevdiğim yürüme rotalarım var. Sizlerle bunlardan bir tanesini paylaşacağım: Taksim-Karaköy-Üsküdar

instagram hesabımı takip edin –> @cokgezenadam

Bu gezi için doğal olarak başlangıç noktası Taksim Meydanı. Taksim Meydanı’ndan İstiklal caddesi boyunca yürüyüp. Kendimi tünelde buluyorum. Tabi yol boyunca bazı yerlerde durup soluklanmak yasak değil. Benim şu sıralar Taksim’de yemek için tercih ettiğim favori mekanım Melekler Dürüm. Taksim Mc Donalds’dan içeri girip 2. sola döndüğünüzde Melekler Dürümü bulabilirsiniz. Ben özellikle ciğer dürümüne bayılıyorum. Fiyatlar da gayet makul.  Kahve molası için ise Galatasaray Lisesi’ni geçtikten sonra Barcelona Kafe’nin sokağından girdiğinizde Mandabatmaz Kahve sizi karşılıyor olacak. Bildiğiniz sokak arası bir çaycı ama kahvesi kesinlikle İstiklal’de içebileceğiniz en iyi Türk kahvelerinden biri.

Karaköy’e İniş

Kahvemizi de içtikten sonra tünelin oradan yürüyerek Karaköy’e doğru iniyoruz. Açıkçası bu yol son yıllarda çok değişti. Ben bu yolda İstiklal Caddesi’nde yürüdüğümden çok daha fazla keyif alıyorum. Birçok çok keyifli kafe ve butik yol boyunca size eşlik ediyor. Birçok turistin de sürekli gezdiği bir yol burası.

Derken kendimizi Galata Kulesi‘nin yanında buluyoruz. Burada son dönemde çok keyifli kafeler ve restorantlar açıldı. Açıkçası burada da bir mola vermek isteyebilirsiniz. Ben genelde bu hakkımı Karaköy’e saklıyorum.

Karaköy’de Mabel Çikolata’nın sokağından kendimi Köşkeroğlu ve Güllüoğlu’nun olduğu bölgeye atıyorum. Tabi onca attığımız adımlar heba olmasın diye bu iki tatlı durağının çağrısına çoğu zaman karşı koymaya çalışıyorum. Gezi esnasında burada canınız bir şeyler atıştırmak isterse benim favori mekanlarımdan biri olan Sami Usta’nın köftelerine bakmanızı öneririm. kendilerinin yaptıkları sucuklar da oldukça leziz. Sami Usta’dan içeri doğru Kılıç Ali Paşa Camii istikametine doğru giderseniz yol boyunca ve ara sokaklarda birçok yeni kafelerin açıldığını göreceksiniz.

Buraları daha sonra anlatırım deyip yönümüzü Karaköy İskelesi’ne doğru çeviriyoruz. Karaköy İskelesi’ne doğru giderken yol üstünde yer alan seyyar balıkçılardan da balık ekmek alabilirsiniz. Buradaki balıkçılar balığın kılçıklarını ayıklarken, Eminönü tarafına geçtiğinizde kılçıklı balık ekmek yemek şansınız çok daha yüksek.

Süleymaniye Camii

Derken adım adım Galata Kulesi’ni geçiyorum. Karşımdaki manzarayı içime çekerek. Bir yanda Boğaz, bir yanda Yeni Camii, diğer tepede Süleymaniye Camii. Köprüyü geçtikten sonra sol yönde Marmaray’a doğru yürüyorum. 5-10 dakikalık bir yürüyüşün ardından kendimi Marmaray’da buluyorum.

Marmaray’a binmemle 5 dk bile geçmeden kendimi Üsküdar’da bulmam bir oluyor. Tabi in çık için bir 10 dakika daha ekleyin 🙂 Üsküdar’a vardığınızda Kız Kulesi önünde fotoğraf çekinmemek olmaz. Kız Kulesi manzarası belki de İstanbul‘un, hatta dünyanın en güzel manzaralarından biridir.

Kız Kulesi’nin manzarasını da içimize çektikten sonra bu sefer ters istikamete yöneliyoruz. Gezimizde şimdiki hedefimiz Mihrimah Sultan Camii var. Bu camii birçoğumuz bilmez ama Mimar Sinan’ın, meşhur Hürrem Sultan’ın kızı Mihrimah Sultan için yaptığı camiidir. Mihrimah Sultan Camii’nin hemen önünde de III Ahmet Çeşmesi karşılar sizi tüm heybetiyle. Bu çeşme 1728 yılında III Ahmet tarafından annesi Emetullah Rabia Gülnuş Sultan için yaptırılmış.

Üsküdar’a gelmişken çay sevenler için bir mekan önerim olacak: Sahibu’l Çay Asaf Osman Efendi. Burası oldukça ufak ama keyifli bir çaycı. Dünyanın birçok yerinden çayı Türk müziği makamları adı altında ve müziği eşliğinde sunan bir mekan. Sahibi de zaten Boğaziçi Üniversitesi mezunu bir çay aşığı.

Nasıl Gidilir?

Burada çaylarımızı yudumladıktan sonraki hedefimiz Kuzguncuk. Kuzguncuk’a Üsküdar’dan yürüyerek 10 dakikada ulaşabilirsiniz. Burada da irili ufaklı birçok güzel çaycılar var. Gezi esnasında çaycılara girmeden oradaki fırından bir tane de acıbadem alıp çayla birlikte biraz keyif yapabilirsiniz.

Ardından yeniden yürüyerek Üsküdar’a dönüp, buradan evlerimize dağılabiliriz.Gezimiz burada bitmiştir.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here